Tuesday, October 29, 2013

as penjaga kaunter.


okey kali ni terpikir nk cerita pasal apa plak...hari dah mlm dan esok sgt kene kerje cm buruh dah.sampaikan tulang empat kerat aku ni xrase cm tulang dah.sakit sane sini mencucuk. xtawlah ari tua aku cmna. 
so aku sambung balik entry yg lepas. After aku dh start jadi TUTOR and then sambil jadi tutor aku jadik PENJAGA KAUNTER. xkesahlah janji duet masuk. Jadik penjage kt kaunter galeri arkeologi USM. Time ni sambil2 nak tunggu waktu VIVA. So, meh lah nak cite sikit2 apa yg menarik kat galeri kn. Semue brg yg dipamerkan adalah berkait dgn brg2 jumpaan researcher2 arkeologi USM. tempat2 sejarah dan juge purba kala yg dorunk duk kaji skrg. ADE juge replika PERAK MAN. replika jelakan.
so, dipendekkn kerje aku hanyalah. BERJALAN dri desasiswa BAKTI permai, usm tiap2 pagi ke galeri arkeologi. BUKAK pintu n tingkap galeri, sapu sampah, siram pokok, jaga kaunter kemudian tutp galeri. HAH aku taw kerja ni kerje xmencabar. tpi aku sgt apreciate peluang ni. Di sini, aku kenal org baru, aku jadik lebih sukakn nature. Uwah sebab galeri sgt kt atas bukit sikit n dikelilingi dgn pokok2 meghijau. DGR bunyi bising burung berkicauan ditambah pule bunyi pergaduhan antara biawak dan burung gembale kerbau (yelah kot). sungguh bising burung tu. Sampai sekrg aku xphm, knape species burung ni kt kg halaman aku xbnyak mulut cm kt galeri ni. Borink2 jage kaunter aku study, aku tidow ternganga kt situ.(mmg jrg ada pelawat, membuta lah aku) plg xkurg duk kt kerusi luar galeri sambil hayati permandangan. TENANG jiwa.


Pemandangan dri galeri. Nmpk umah mewah warge penang aje kt side sini.



Ni pula tempat2 lyn perasaan. Sambil jalan sambil pikir.

Kesemptan kerje kt sini singkt shj iaitu  dri bulan Februari until May. yg menarik ajak2 kwn2 dtg lepak2 n sembang kt sini. time lunch buat mkn2 kt sini. I miss that moment. I will keep this memories.:) plg diingati pengalaman tunggu burung bertelur, menetas, intai mak burung. dan finally burung tu mati.SAD. hahaha.

Ni lah 2 bijik telor yg kutunggu hari2 sampailah menetas.. Haha.


Seekor dah menetas.


Dua2 menetas.:)

Sambil2 tunggu burung menetas,  tanam pokok bendi. sgt rase free jer jiwa time ni. xpayah serabut. kerje xberat. seolah2 ko jadik suri rumah.erk.


Bendi yg kutanam.sempat membesar tpi xsempt berbuah.amanah orm tuk jage tpi dibiarkn bendi kite kne serang serangga.Sad!


Minum vico sambil2 lyn jiwang sesorang.



Mengendap, menyekodeng anak burung kt bwh galeri. Tersangt xdek kerjekn.

DAN

Menggile bersame teman2.


Nilah tempt yg meninggalkn kenangan.:)



Sampai lah bile nk berhenti kerje kt sini. Hati agk terase sedey nk meninggalkn life yg xstress ni.Semoge ketemu lgi ketenangan,kebahagiaan yg penah kecapi sepnjg kerje kt sini. Aamin.

Wassalam.




No comments:

Post a Comment