Sunday, July 10, 2011

bersih,,info menarik

rasenya..kite xpayahla nk melenting sal bersih law kite xtaw kebenaran kn..ade jugak aku usha2 ape yg dikatekan dengan bersih ni...drp yg aku dpt dorang ni juz nk BERSIH..iaitu biar pilihanraya kali ni xde rasuah,xde tipu2 ape semua..means BERSIH la kn ...xde care kotor...


mcm2 dah aku dgr sepanjang aku membesar ni..asalkan pilihan raya ja ade yg main jalan kotor..Allahuallam..tpi nila tujuan bersih...ni salah satu komen yg aku dpt dkt blog cursing malay..
:
:
komen 1:

smalam ak tgk jgk bersih kat tv...cm TERBAEK la wartawan bagi report...
jalan jdi jem sebb wat road blok..so nk salahkan bersih ke?BERSIH ke yg buat road blok?menyampah ak tgk smlam..ad yg meninggal sbb kna sembur gas...yg tak bagi permit tu apesal? takut sangat tu apesal/ kalo tak salah jangan takut.org nk g ntar memorandum je kot..bukan nk g ajak gusti lengan kat tepi jalan can 2..btw, ade je yg bodoh lagi cakap BERSIH tu peetubuhan pembangkang...less intellegent tol.. BERSIH NGO LA WEI...ank mahatir pon tak silap ak sokong bersih gk..so dia pembangkang la??

komen 2:
saya adalah seorang yang tdk propolitik, dan sememangnya tidak memihak ke mana2 parti. Dan bagi saya, bersih, is jus another ep of demo, meaningless. That was what I thot b4 yesterday.
Tetapi apabila menyaksikan bersih, melihat mereka yang berusia, yang bertongkat dua, yang berkerusi roda, yang luka dibelasa, turun demi demokrasi negara, saya rasa tersentuh.Setakat road blok jem 5 jam, apalah sangat dengan luka yang mereka alami, kepedihan gas, siraman air, ditahan polis...setakat sehari terkorban tak leh jalan2 apala sangat.diorang tu perjuangkan utk negara, bukan untuk periuk nasi diorang jer.org malaysia terlalu manja.

dan nila komen dr kawan aku..(terbaiklah..aku cilok jer coz aku xpandai nk main dgn kate2..ngahngahngah)

tahniah kepada pasukan POLIS yang berjaya mengawal dan menghalang hasrat rakyat untuk bersuara..apakah salahnya kalau kita mendengar dahulu apa yang mereka kehendakkan.. berikan ruang dan kebebasan untuk menyatakan pendirian mereka.. mereka bukan berhimpun untuk menumbangkan kerajaan atau berhimpun untuk membawa semangat permusuhan.. pilihanraya yang lebih adil dan bersih itu adalah matlamat mereka..

media ni memainkan peranan...kebanyakkan orm yg xpi bersih tu xtaw hal sebenar..so dorg duk dgr pompam2 dri pihak media tanpa pikir logik akal..aku pon xnk kate lebih2...tpi ade btol jugak komen saudare ni....
melalui ape yg aku bace...kalau depa ni bgk kebenaran tuk mereka berhimpun..dan polis xover sgt..bende ni semua xkn terjadi..aku pon xpandai nk bermain dgn kate2 ni....rakyak ade hak tuk bersuare...

so Allahualam...aku duk bukak gmbar sla himpunan bersih..duk bace sal bersih...dgn sendirinya terase mcm nk melahirkan ape yg aku rase....kire ade semangat jugakla ni kn bab2 mcm ni..hahahahahah..
terserahla kpd mereka2 sekalian...msing2 ade oatak tuk pikir..yg xsokong..xpyahla over2..yg sokong ple biase2 jela...cool..hehehehe



No comments:

Post a Comment