Wednesday, October 27, 2010

2 tin biskut


ade ape dengan 2 tin biskut??


kalau diingatkN balik time sekola berasrama duLu..ade golongan yG senang ade yG xsenang..i mean ade g mampu n ade yG xmampu...


ape yG aku nk sampaikN bUkaN la pasal dikriminasi golongan yG mampu terhadap gOlongan xmampu...tpi life dorang..u know what i mean..
n kawan2 aku dulu bknlah jenis yG memperlekehkaN golongan cm aku...dorang baek..juz golongan mcm aku ni..segan utk rapat2 dgn golongan senang...kite rase rendah dri dri bnyak aspek.. nk bercakap nga dorang pon segan...g pon ramai antre korunk xrase :sigh:cmni...

kalau dulu everytime cuti sekolah dah cuti untuk masuk form baru ni..mesti golongan2 snang ni akN bgk kt golongan cm aku ni 2 tin biskut(xdeklah setiap kali 2 tin kN...kekeke)...ala biskut dlm tin yG ade mcm2 jenis tu...aku lupe name biskut tu..tpi bskut tu cm name china ckit..

2 lebihan2 yG dorang xhabes mknla..biaseyer tinggal bskut yG mereka xberapa gemar dah dlam tin tu
tpi ape perasaan aku yG dpt bskut tu???aku xcited k!!!syukur....aku xtipu tpi tu la perasaan aku dulu2...

keluarge aku xpenah k beli bskut dlM tin tu...so aku ni cm jakuN o perap ckit la ble dpt bskut tu..
tpi ape yG membuatkaN aku xcited????coz aku dpt bwk balik bskut tu n tunjuk kt family aku..bgk family aku rase....akU sunGGuh xcited..aku poN xtaw y!!!! ko byGkan law cuti sem brG sahlah seme kene angkut bwk balik kn..bantai2 ape semue..bnyak kN barG tpi aku still gk xcited nk bawak balik biskut dlM tiN tu????Y????padahal aku boley je amek bskut dlm tin tu n buang je tin tu..xdekla kiri kanan aku kne bwk brG kN?//:ha?:


aku ade option tuk buat cmtu tpi aku xbuat cmtu???y???coz perasaan xcited nk tunjuk bskut dlM tiN..(hebatlah bgk aku dulu)mengalahkan rase malu segale bagai ape semue...janji aku buley tunjuk bskut dlm tin kt family aku....mmg la dorang penah tgok bskut tu...tpi perasaan memiliki bskut dlam tin tu lain...tgoK nga memiliki xsame..


time aku sekolah dulu sekali je cek n abah aku anta aku pi asrama...brg bnyak ...tu pon tiime aku mula2 masuk kolej asrama...after tu aku sume wat sendiri...aku pi sendiri...dah lame jugak la aku hdup berdikari compare nga adik beradik aku yG lain...asrama aku tu bkan dekat2 k...kne naek 2 bas ak baru sampai....

n then aku pulom bwk2 brg bnyak2 blik kg..tegar aku dulu...acehh...tpi aku xsegan pon bwk 2 tin bskut k
iri n kanan..nga bantai lagi..baldi kot satu g xsilap aku.....punyela berkobar2 nk tunjuk kt family kt kG....ble kte xcited ni sebenarnye malu pon hilang...

dat d different yG aku nmpak antre orm senang n orm payah cm aku ni...dorang senang memberi..aku pule senang menerime...dorang xdek terhegeh2 nk bwk blik bskut dorang xhabes tu n aku orm payah ni xcited terlebey....tpi ape yG aku nmpak dr cni ialah walaupun keluarge aku bknlah hepi family...adik beradik ade yg selalu wat mslh...x mcm hepi family cm orm lain...tpi aku syukur n appreciate keluarge aku...aku syG keluarge aku..law x xdekla aku xcited nk bwk blik bskut tu untuk dorg supaye bkn aku soram2 je nikmati bskut tu.....::(


walaupun aku sering kecewe(xbererti aku membenci) dgn family aku tpi aku xkn penah buang keluarge aku...seterok2 keluarge aku(bndingan je tu..family aku xdeklah terok )..tu je yG aku ade dunia akhirat....dorgla tempat aku bergantung law susah...family is everything...N sebenarnye sampai sekarg pon hidup aku susah tpi susah sekarang lain dgN kesusahan dlu. ape yg aku nk ckp adelah..ko akan nmpak keindahan drp kesusahan yG ko lalui....pkir2kNlah...terdpt keindahan disebalik kesusahaN..:sweaty:



p/s: anggaplah kesusahan itu satu keindahan yG mewarnai hidup kita...hargai hidup kite...itulah L.I.F.E

2 comments:

  1. bila ko type l.i.f.e tu- sesungguhnye ko kena bayar kat aku oke~

    stlh chatting kite y x semenggah pagi bute tadi tu tetibe aku rs cam nak ajak ko melepak kat kedai makan memalam bute kat deret nazri kafe tu (tu pun kalo ada lagi kedai tu)..borak panjang sampai pagi..

    macam pernah kite buat dolu2 tu..

    ko jgn ckp ko x hengat..aku blasah jiwe ko..

    p/s: aku nak komen pendek je sebenarnye..tapi kau tau je la akukan..haha

    ReplyDelete
  2. aku saje nk relate nGa bloG L.I.F.E ko hahahha..

    ofcoz la boley...kedai nazri tu masih berdiri teguh n tegar di citu...cme Berkat je hilanG...hahaha..kenangan tu kedai berkat..tbe2 xdek.

    ReplyDelete