Sunday, March 25, 2012

*♥ :: Jangan Tunggu Yang Sudah Berlalu :: ♥*

*♥ :: Jangan Tunggu Yang Sudah Berlalu :: ♥*

Bismillah..

Bercinta memang mudah,untuk dicintai juga memang mudah..Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai,itulah yang sukar diperoleh..

Kadangkala,kita selalu saja asyik dengan melayani perasaan tiap hari..Seolah2 itu saja yang di minta tanpa memikirkan hal yang lebih penting dari soal hati..kita lemah dalam menghadapi hari mendatang dan sibuk mencari cinta yang seolah ada tp hakikatnya hilang.

Kita selalu lupa bahwa cinta sesama manusia kadang2 merusakkan jiwa kita..membuat kita tiada semangat akan diri..Di Mana perginya satu azam yang kuat dulu.. Di mana perginya janji kita yang mau istiqomah dalam hidup.
Kehidupan kita bukan semata-mata untuk bercinta,berkasih sayang dengan orang yang kita suka..kadang kita harus tabah menerima takdir,orang yang kita dambakan bukan menjadi milik kita..Dan selalu saja kita mengeluh mengenang nasib diri karena apa yang kita mau tidak terijabah.

Sadarkah kita,bukan semua yang kita mau dan inginkan akan menjadi milik kita..Karena kita harus usaha untuk memilih dan memiliki..Namun,sejauhmana kita mempertahankan untuk mejadi milik kita dan bukan hak kita,sampai jika pun takkan dapat melainkan dengan izinNya

Dan jika telah ditakdirkan menjadi hak kita,sudah tentunya kita akan raih.apa yang kita faham tentang takdir dan ketentuanNya..Siapalah kita untuk terus mengeluh dan memprotes kebenaran yang telah ditentukanNya..Kita Cuma hamba Allah yang wajib mempercayai dan menerima rukun iman..

Kadang kita selalu dengan khayalan diri kita dan masih mengharap cinta itu milik kita.sedangkan suratan takdir telah nyata dan masih lagi kita tidak dapat menerima kenyataan itu.Hakikatnya kita telah berpisah atau mungkin cinta itu telah pudar..Tapi,karena kesombongan diri kita atau tidak dapat menerima kenyataan,dan kita selalu saja menceriakan diri kita dengan kebohongan yang nyata.menanti dan menunggu cinta yang telah pergi

Itulah kita..selalu terpedaya dengan bisikan halus yg melenakan hati kita.membuat kita terus di dalam angan yang panjang.
Sadarlah dan kembalilah ke alam nyata..cinta itu bukan milik kita lagi.cukup sudah merindu dan meratapi perginya rasa itu yang kita rasakan cinta..sebenarnya itu bukan lagi cinta sejati.tidak melepaskan apa yang bukan lagi milik kita.sedangkan masa yg berlalu tidak akan menunggu kita..sesungguhnya kita dalam rugi yang nyata,menyia2kan perasaan dan masa hanya karena masih lagi tidak dapat menerima kenyataan

Janganlah TANGISI perpisahan dan kegagalan BERCINTA..krn hakikatnya JODOH itu bkn ditangan mnusia..Atas kasih sayang Allah jua kita bertemu dgnnya dan atas limpahan kasihNya jua kita dipisahkan bersama HIKMAH yg tersembunyi...
p/s:- sumber  Sajadah Cinta Dalam Alunan Tasbih Mahabbah Rindu

No comments:

Post a Comment