Thursday, February 23, 2012

Unik sebuah jalinan...



okeyy...dgr tajuk saje sure nk muntah kn..
 
okey arini dpt satu pelajaran...pengajaran baru....tibe2 hati ni tersentuh dgr cerite kwn yg aku bru kenali sepanjang buat master ni...kisah cmner dye temui cinte sejati dye...(mungkin)...same2 kite doakan..lllaw tgok gaye percakapan,pakaian...dia wanita yg biase2(bukan wajah yer yg i maksudkan...)....cmner dye yg brutal ni...after dah gagal bercinte n finally jumpe mr right....

yg unik...keupayaan dan keikhlasan lelaki tu menerime dye seadenyer...law ikotkan penceritaan dye...dye xalim...dye suke kn fesyen...suke bergaye...suke bebas...dan yg paling best care pertame kali dye kenall....sungguh unik..menurut penceritaan dye..dye solat dan meminte lelaki berpewatakkan spt ayah yer....alhamdulillah dye dpt ape yg dye doakan...(insyaallah...same2 kite doakan)...bermula pertemuan ketike same2 ..sedang menunggu kwan...n kawan aku tu katenyer sdg tunggu abg dye dtg ambil...dri situlah...dorang tukar email..(unikkan y email?knape x no fon?)classs ko jah...hahhaha

....tpi mcm mne lelaki itu ley ubah dye yg sekeras itu...boley bersabar dgn kerenah dye yg mcm2...kate2 nasihat yg xputus2 lelaki tu bgik agar dye berubah...dan ternyata berkesan...bukan lah completely berubah..tpi slow2...hebat bgi aku seorg lelaki yg mencabar dirinya..yg sanggup bersabar membentuk seorang wanita yg punyai gaye pemikirannya sendiri...keras..(opppss...my friend kalo u bace jgn marah yer)...aku xlayak nk cite lebih...tpi aku sgt terharu dgr crite tu..nw...berkat kesabaran laki tu..kwn aku menjadi lebih baik(sblom ni pon mmg dah baik...bwekkss)hehehe...

*******************************
 Bersederhanalah wahai LELAKI dan Cerewetlah wahai WANITA
Kata Orang :Wanita yang tidak tahu MEMASAK tak layak berkahwin tapi bagaimanapula Lelaki yang tidak tahu menjadi IMAM. . .?

* Lelaki yang SOLEH boleh berkahwin dengan wanita yang tidak baik kerana lelaki itu akan membimbingnya ke arah KEBAIKAN.
* Wanita yang SOLEHAH tidak boleh berkahwin dengan lelaki yang tidak baik kerana bimbang lelaki itu akan membawanya ke arah KEJAHATAN.

" Seorang WANITA adalah pelengkap dan sememangnya ISTIMEWA di sisi seorang LELAKI. Tetapi, ingatlah wahai LELAKI Kamu SEBENARNYA adalah ISTIMEWA di sisi ALLAH S.W.T. Maka dengan sebab itu,Dia mengangkat kamu menjadi PEMIMPIN...Dengan KEISTIMEWAAN itu JAGALAH dan HARGAILAH wanita SEBAIK - BAIKNYA supaya kelak masing-masing LELAKI dan WANITA, dapat PULANG MENGHADAP ALLAH S.W.T dalam keadaan istimewa DI SISINYA. "


*****
p/s:-Ya Allah seandainya diri ini ditakdirkan jatuh cinta biarlah aku jatuh cinta pada seseorang yg melabuhkan kecintaannya kepadaMu agar bertambah rasa cinta ku untukMU...Amin..
Ya Allah semoge diri ini ketemui cinte sejati yg telah kau takdirkan untuk ku di Lauh mahfuz...
 

No comments:

Post a Comment